"DOBRY START" 300 DLA UCZNIA

14.06.2018

Ośrodek Pomocy Społecznej w Skwierzynie informuje, że będzie realizował rządowy program „Dobry Start” (300+) zgodnie z uchwałą nr 80 Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry start” (M.P. poz. 514) i wydanym w związku z tym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. poz. 1061).

Dla kogo wsparcie?
Świadczenie „Dobry Start” przysługuje w wysokości 300zł, raz w roku dla rozpoczynających rok szkolny dzieci lub osobie uczącej się do ukończenia 20 roku życia.
Dzieci lub osoby uczące się legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Co ważne, rodzina będzie mogła liczyć na wsparcie niezależnie od posiadanego dochodu.
Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

Jak dostać świadczenie „Dobry Start”?
Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Kiedy złożyć wniosek?
Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową) w Ośrodku Pomocy Społecznej w Skwierzynie przy ul. Batorego 15  (pokój nr 15 oraz 4).

Ważne! Wniosek należy złożyć do 30 listopada, wnioski złożone po tym terminie zostaną  pozostawione  bez rozpatrzenia.

Kiedy rodzina otrzyma pomoc?
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września.
 W przypadku wniosków złożonych w kolejnych miesiącach gminy będą miały maksymalnie 2 miesiące od dnia złożenia wniosku na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia.

Ważne! Złożenie wniosku o świadczenie „Dobry Start” w lipcu i sierpniu to gwarancja wypłaty świadczenia nie później niż  do 30 września.

Ponadto informujemy, że z dniem 11 czerwca 2018r. w Wydziale Polityki Społecznej Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp. uruchomiono dla mieszkańców naszego województwa oraz pracowników samorządowych infolinia Programu Dobry start.
Nr infolinii: 95 7115-500.
Infolinia działać będzie od poniedziałku do piątku w godzinach
 od 10:00 do 14:00, do 31 sierpnia 2018 r.